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その他

アドセンススマートプライシング Adsense Smart Pricing

by tipInfo 2008. 10. 17.
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アドセンス広告をつけている方の中で急にクリック広告単価が低くなってクリック数は多くなったが反対に収益はこの前より低くなった場合 Smart Pricingにかかっているのか疑って見てほしい.

スマートプライシングは広告をクリックする場合好奇心だけでクリックして商品購買等アドバタイザーに収入で繋がれない場合単価が低められることを意味する.

アドセンス収益を極大化するために一つブログ(サイト)にチァブチァブした収益をあげたと言って多くのサイト(ブログ)を作って訪問者数をすごく伸ばせば瞬間的には収益が増加することができるでしょう. しかし突然のページ露出数増加またはアドバタイザーに得にならない広告クリックによって広告単価がめっきり低くなることができる. サイトではなくアドセンス勘定に対して広告単価が低くなるから初めて一つブログで収益がチァブチァブした時よりもっと低い収益を得るひどい目に会うことができる.

アドセンスを何ヶ月運営して楽しさ(?)をちょっと見ればあらゆるアイディアを出して収益を最大化しようと思うのにスマートプライシングにかからないように賢明な判断が必要だ.

スマートプライシング(Smart Pricing)に対する詳しい内容は次のようだ.

Google's smart pricing feature automatically adjusts the cost of a keyword-targeted content click. So if our data shows that a click from a content page is less likely to turn into actionable business results - such as online sales, registrations, phone calls, or newsletter signups - we reduce the price you pay for that click.


早い話がもうちょっと易しく購買行動で移す勘定に対して金額を調整する方式だから見られる.

例えば

As an example of smart pricing, consider two websites, each related to digital photography. The first page features digital camera reviews, while the second offers photography tips. Clicks from the page of photography tips might be charged less, because they are expected to convert into sales less frequently, resulting in lower value for advertisers. Google data determines that clicks from the digital camera reviews convert better, so clicks from this page are not discounted.


アドセンスサイトが二つがあると打って, 二つともデジタル写真に関するサイトとしよう.
一番嶺サイトはデジタルカメラレビューサイトで, 二番目サイトは写真を撮るチップに関するサイトなら, 写真を撮るチップに関するサイトが少ない収益を儲けるようになる. 何故ならば二つとも広告を積んだ時写真を撮るチップよりはデジタルカメラレビューを見に来た人が広告による購買行為をファックユルが高いからだ.

スマートプライシングの特徴は次のようだ.

Smart pricing affects an entire account. It is not on a per page or per site basis.

該当のページに適用されるのではなくその人全体勘定に適用される.

One poorly converting site can result in smart pricing impacting an entire account, even sites completely unrelated to the poorly converting one.

ちょっとチジルしたサイトにアドセンス乗せてから全体勘定に被害を受けることができる. 他のサイトたちがチジルしたサイトと関連がオブダでも..

Smart pricing is evaluated each week. So removing ads from sites you suspect are converting poorly could result in seeing an adjustment to a higher smart pricing percent in as little as a week.

スマートプライシングは角柱ごとに適用される. それで疑心されるサイトに広告をとり除けば何週内で高い収益を得ることができる.

Smart pricing is tracked with a 30 day cookie, so you could be rewarded for new conversions that saw the initial click from your site up to 29 days earlier.

スマスプライシングは 30日間のクッキーに追跡されるので, あなたは 29日前の初めて押されたクリックに対しても転換が発生すれば補償受けることができる.

Image ads are also affected by smart pricing.

イメージ広告もまったく同じく適用される.

With smart pricing, an advertiser could end up paying less than their minimum bid, which would theoretically include the minimum bid price available, meaning publishers earn less for even the minimum valued clicks.

スマートプライシングで広告主は理論的に可能な最小の入札価格よりもっと少ない支払いをすることができるようになった.その話は結局最高入札クリック費用よりもっと少なくパブリッシャーが持って行くという言葉だ

Conversions for smart pricing publisher accounts are tracked by those advertisers who have opted into AdWords Conversion Tracking


スマートプライシングの転換はアドウォーズ変換追跡をするアドバタイザーから追跡になる.

完全私の勘定急落を古代に説明してくれる用語が Smart Pricingのようだ.

急にページ露出数は増加したが広告クリック数は比例して増加しない場合, 広告クリック数が急に増加したが実際購買につながらない場合などスマートプライシングにかかる原因に対して研究する必要がある.

一ヶ月位広告を下ろして待つとか, スマートプライシングの中に誰か広告をクリックして購入する実績を出せば解けるとはする.

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